رد الفنان حسام حبيب على اتهامات طليقته الفنانة شيرين عبد الوهاب بأنه اعتدى عليها بالضرب وسرقها. 

وقال حسام حبيب في تسجيل صوتي لـet بالعربي: هيبقى في إجراء قانوني أنا عمري ما دافعت عن نفسي أو اتكلمت دا كلام كله مرسل لكن اللي الكلام اللي هرد بيه هيكون بالمستندات، كل حاجة بحضرها.

وتابع: كنت حفاظا عليها وعلى سمعتها وعلى بيتها مكنتش بتكلم لكن دلوقتي هضطر اتكلم لأن الكلام زيادة مش هطلع أقول كلام مرسل هطلع بحقايق ومستندات، مش هفتري على حد، هرد على كل حاجة قالتها بمستندات تثبت أن الكلام دا كله تهديد علشان اسمع الكلام وبتهدد دايما بجمهورها وهي بتحاول تعمل كده وإجراءاتي وردي في الإعلام هيكون بالحقائق علشان كده مش مستعجل بظبط أزاي هرد كل حاجة قانونا وبالمستندات.

 

 

وكانت شيرين عبدالوهاب كشفت تفاصيل خلافها مع حسام حبيب، مؤكدة أنها تعرّضت على يديه لجميع صنوف الأذى المادي والمعنوي والسرقة.

واعتذرت شيرين في تصريحات تليفزيونية مع الإعلامية لميس الحديدي، مساء الثلاثاء، لجمهورها على "تصريحات كاذبة أدلت بها لتجميل صورة حسام حبيب والحفاظ على علاقتهما".

يذكر أن أخبار الخلاف بين شيرين عبد الوهاب وحسام حبيب خرجت للنور في نوفمبر الماضي عندما نشرت الإعلامية نضال الأحمدية فيديو كشفت فيه ما وصفته بتفاصيل طلاق شيرين عبد الوهاب وحسام حبيب عبر حسابها بموقع التواصل الاجتماعي الانستغرام.

وبعدها أصدرت شيرين عبد الوهاب بيانا رسميا تؤكد فيه انفصالها عن الفنان حسام حبيب، محتفظة بالأسباب لنفسها.

وفي مايو الماضي تجددت الأزمة بعد اتهام شيرين عبد الوهاب لحسام حبيب بمحاولة التعدي عليها وابنتيها بالسب والشتم، وطلبت تعهده بعدم التعرض لهم.

المصدر : وكالات